• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب : 72322
+
-

ایجاد ۱۶۰  اشتغال پایدار روستایی در آشتیان

فرماندار شهرستان آشتیان گفت: ۱۶۰ اشتغال پایدار روستایی 4 ماه نخست امسال در این شهرستان ایجاد شد. «نظام‌الدین جهان میرزایی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: کمیته اشتغال روستایی شهرستان آشتیان از روزهای نخست امسال کار خود را بر اساس روال سال‌های گذشته آغاز و پس از بررسی طرح‌های اشتغال روستایی، نسبت به معرفی و پرداخت تسهیلات اقدام می‌کند. 

وی ادامه داد: شهرستان آشتیان با جذب 100درصدی تسهیلات اشتغال روستایی در همه بخش‌های جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، خدمات و سازمان صنعت، معدن و تجارت رتبه نخست جذب تسهیلات اشتغال روستایی را در استان به خود اختصاص داد. فرماندار شهرستان آشتیان اظهار کرد: بیش از ۸۴ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال روستایی امسال به ۷۳ طرح پرداخت شد که بیش از ۱۶۰ فرصت شغلی پایدار را در نقاط مختلف روستایی این شهرستان ایجاد کرد. 

جهان میرزایی اظهار کرد: در حوزه اشتغال صنعتی نیز تاکنون ۲ واحد تولید‌کننده لوازم الکترونیک و لوازم آرایشی فعالیت خود را در ناحیه صنعتی گرکان آشتیان آغاز کردند که حمایت‌های قابل توجهی هم از لحاظ تسهیل در ارائه مجوزه‌ها و پروانه‌ها و در پرداخت تسهیلات از این سرمایه‌گذاران انجام شده است. وی ادامه داد: در صورت بهره‌برداری از این واحد‌های تولیدی بیش از ۳۰۰ اشتغال پایدار در این حوزه ایجاد می‌شود که نسبت به شهرستان کوچکی همچون آشتیان بسیار چشمگیر خواهد بود. 

فرماندار آشتیان گفت: یک واحد تولیدی سرم‌های دیالیز نیز در شهرک صنعتی آشتیان مجوز ساخت دریافت کرده که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. جهان میرزایی بیان کرد: با توجه به این‌که شهرستان آشتیان از مناطق خوش آب و هوای استان محسوب می‌شود با هر نوع صنعتی که به محیط‌ زیست این شهرستان آسیب وارد نکند موافقت و حمایت‌های مالی مناسبی نیز از افراد  به عمل می‌آید.

این خبر را به اشتراک بگذارید